عضو هیئت مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران گفت: نمی شود بازارهای جدید مالی مانند ارز دیجیتال را انکار کرد و با توجه به گسترده حضور مردم در این بازار باید بازار رمز ارزها را با منافع ملی هم راستا کرد. در این حوزه نیز فازهای مطالعاتی شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، آبتین کریمی در نشست خبری در حاشیه برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس 2021 با اشاره به اینکه  بازار بورس از 15 ماه گذشته وارد دوره اصلاح قیمتی و زمانی شده و به نظر می رسد با حذف فاکتورهای عدم قطعیت و عامل های ریسک مانند بودجه، مذاکرات برجام و پارامترهای اقتصاد کلان ، بازار سرمایه به مدار صعودی باز خواهد گردد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح ذات بازار است برعوامل بیرونی که فشار بر بورس را مضاعف کرده اند اشاره کرد و افزود: باید برای پر رنگ تر کردن نقش بازار سرمایه در بدنه اقتصاد راهکاری اندیشیده شود.

عضو هیئت مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران در خصوص ورود سرمایه های خرد مردم به بازار سرمایه را نیز با توجه به عدم آشنایی مردم عادی با بازار سرمایه نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه بورس و بازارهای مالی، زود بازده نیستند و مردم نیز کمتر در این حوزه آشنایی دارند ورود بدون استفاده از سبدگردان های رسمی و به صورت مستقیم همچنین سرمایه گذاری های بدون ضابطه می تواند ریسک پذیری سرمایه گذاری را بالاتر برده و گاه افراد را متضرر کند.

وی تاکید کرد: مردم باید یا از طریق سبدگردان های رسمی و یا با اطلاعات کامل و سعه صدر به بازار سرمایه ورود کرده و در طولانی مدت می توانند بازده خوبی از این بازار مشاهده کنند.

کریمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فیدار در خصوص تعاملات بازار بورس و رمز ارزها با توجه به گسترش شبکه های رمز ارز نیز گفت: نمی شود بازارهای جدید مالی مانند ارز دیجیتال را انکار کرد و با توجه به گسترده حضور مردم در این بازار باید بازار رمز ارزها را با منافع ملی هم راستا کرد. در این حوزه نیز فازهای مطالعاتی شروع شده است.

وی قیمت گذاری دستور در بورس را یکی از مشکلاتی عنوان کرد که باید کنار گذاشته شود و افزود: در صورتی که مردم از بازگشت سود سهام و سهیم بودن در آن مطمئن شوند بازار رشد خوبی خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران صنایع خودرویی، دارویی و غذایی  را از صنایعی برشمرد که می توانند در آینده بازار سهام، پیشرو باشند.

مدیر معاملات کارگزاری بورس بیمه ایران نیز در این نشست احساس امنیت و قدرت تصمیم گیری در بازار سرمایه را از فاکتورهایی عنوان کرد که امروز کمتر در بازار دیده می شود و افزود: امنیت سرمایه گذاری از مباحثی است که امروز در بازار سرمایه دچار چالش شده و قیمت گذاری دستوری و تغییرات ناگهانی تصمیمات دولت از جمله  مواردی است بازار سرمایه را با این مشکل مواجه کرده است و امیدوارم یک سری از مسائل مشخص شود تا مردم بتوانند نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.

وی رمز ارزها را از دیگر مواردی برشمرد که توانسته است به بازار بورس آسیب وارد کند و گرایش مردم به بازار رمز ارزها با وجود ریسک بالا هر روز بیشتر می شود و افزود: بی ثباتی و فراز و فرودهای بازار سرمایه، مشخص نبودن نرخ بهره و قیمت گذاری دستوری موجب آسیب به تولید کننده شده و اگر تصمیمات دولت از ثبات برخوردار شود مردم نیز به بازار اعتماد می کنند.

 این فعال بازار سرمایه نیز ورود به سرمایه گذاری در صنایع خودرویی، دارو و صنایع غذایی را از جمله مواردی برشمرد که سرمایه گذاران می توانند در آینده برداشت مالی مناسبی از آن داشته باشند ضمن اینکه باید توجه داشت بازار سرمایه یک بازار میان مدت و بلند مدت است و بازار زوده بازدهی نیست برای همین مردم باید با دانش و آگاهی وارد این بازار شده و انتظار بازگشت سریع سرمایه های خود را نداشته باشند.

 

کد خبر : 2730
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.