انتشار صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی‌ شده بانک شهر، تداوم رشد پرشتاب این بانک در افزایش درآمدها و سودآوری را نشان می‌دهد و عملاً این بانک یکی از درخشان‌ ترین عملکردها را در نظام بانکی به نمایش گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی بانک شهر، براساس صورت و زیان تلفیقی منتشرشده، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه 1402، سود عملیاتی تلفیقی هر سهم بانک شهر دو هزار و 26 ریال بوده که در حدود 48 درصد سود هر سهم کل بانک را نشان می دهد.
در همین حال، بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌ شده، سود غیرعملیاتی هر سهم بانک شهر دو هزار و 175 ریال و در مجموع سود خالص هر سهم چهار هزار و 97 ریال بوده است. سود خالص تلفیقی هر سهم بانک شهر در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 1401، حدود 87 درصد افزایش نشان می‌دهد.
بانک شهر در شش ماهه نخست سال جاری با اقدامات انجام‌شده برای افزایش سهم منابع ارزان‌قیمت، افزایش اعطای تسهیلات و... از یک‌سو شاهد افزایش درآمدهای ناشی از تسهیلات اعطایی، سپرده‌ گذاری و اوراق بدهی بوده و از سوی دیگر توانسته است به‌گونه‌ای مدیریت کند که هزینه سود پرداختی به سپرده‌ها با رشد محدودی مواجه باشد. در نتیجه این دو اقدام، خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری یا همان تراز بانک به 53 هزار و 236 میلیارد رسیده که از رشد 264 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.
بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی، درآمدهای کارمزدی بانک شهر با 141 درصد افزایش نسبت به شش ماهه نخست سال مالی قبل به بیش از 35 هزار میلیارد ریال رسیده است که رشد قابل توجهی در نظام بانکی محسوب می‌شود.
جمع درآمدهای عملیاتی بانک نیز با 165 درصد افزایش نسبت به پایان شهریور 1401 به 85 هزار و 683 میلیارد ریال در پایان تابستان سال جاری رسید.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4611
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.