• رو تیتر: مدیرگمرک سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد:

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد کیش بر ضرورت بازنگری و بهبود متسمر در برخی از شیوه نامه ها و فرآیندها با هدف چابک سازی و تسهیل در توسعه و تعالی تجارت کیش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، نشست هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات صنف پوشاک و کیف و کفش با حضور مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، رئیس اداره استاندارد کیش و جمعی از فعالان این صنوف در دفتر جامعه بازاریان کیش برگزار شد.

 

مهدی ذوقی با اشاره به اینکه چابک سازی و تسهیل فرآیندها و دستور العمل ها با هدف توسعه و تعالی تجارت پوشاک، کیف و کفش در جزیره زیبای کیش موضوع این نشست بود اظهار کرد: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر اصلاح فرآیندها با هدف تسهیل و تسریع در امور در تلاش هستیم تا با احضاء مشکلات و ارائه راهکارها با مشارکت ذینفعان و استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی، موانع موجود در مسیر واردات برخی از کالاها و همچنین هزینه های اضافی واردات را مرتفع کنیم.

وی ضمن تاکید بر حصول نتیجه اجرایی از این جلسات و پرهیز از کلیشه‌ها، با اشاره به ضرورت بازنگری و بهبود مستمر در برخی از شیوه نامه ها و فرآیندهای اجرایی گمرکی افزود: برگزاری این نشست ها با حضور اصناف کمک می کند با بهره گیری از توان، تجربه و تخصص بخش خصوصی دستیابی به اهداف یاد شده سرعت یابد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست از حاضرین درخواست کرد ضمن بیان مشکلات و دغدغه های صنف خود، پس از اتمام جلسه با حضور بلادرنگ در محل گمرک کیش راهبردهای مورد تفاهم طرفین را بصورت میدانی مرور کرده و در قالب صورتجلسات، پیگیری کرده و به صورت مشترک اجرایی کنند.

وی ایجاد رقابت در بازارها با ارائه اجناس با کیفیت را از جمله مواردی عنوان کرد که می تواند برجذب گردشگر تاثیر گذار باشد.

 

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نیز در این نشست با تقدیر از همکاری و تعامل مسئولان گمرک کیش اظهار کرد:  فعالیت‌های سازنده و منشا اثر گمرک سازمان در دوره جدید، برگرفته از نگاه علمی و تجارب اجرایی مدیریت گمرک است.

وی با ابراز امیدواری درخصوص نتایج این نشست ها تاکید کرد: برگزاری جلسات با حضور مدیران و ذینفعان، علاوه بر آگاهی تصمیم گیرندگان، شرایط را برای رفع موانع و مشکلات فعالین اقتصادی کیش فراهم می کند.

رحمان سادات نجفی با بیان ضرورت ایجاد درک مشترک بین سازمان منطقه آزاد کیش و فعالین اقتصادی جزیره افزود: امروز دستورالعمل های دست و پا گیر و هزینه های سرسام آور واردات، مالیات، باربری و تخلیه و بارگیری، اجاره غرفه فروش و امثالهم شرایط را به گونه ای رقم زده که انگیزه خرید را در گردشگران کم کرده است درحالیکه خرید همواره یکی از جاذبه های سفر به کیش بوده است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

گفتنی است در این نشست کارشناسی چهار ساعته، با حضور مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد کیش حاضران درخصوص راهکارهای رفع مهمترین موضوعات و مشکلات واردات کالا در صنف پوشاک، کیف و کفش اعم از ورود کالای بدون نظارت از سرزمین اصلی، ارزش‌گذاری منصفانه با حضور خبرگان صنوف یاد شده، ارائه تخفیفات و تسهیلات ویژه به تجار خوشنام، پرهیز از نظارت مازاد برای بازرگانان خوشنام، سیاست انقباضی در ترخیص کالای کم کیفیت و کپی کاری شده، پوشاک شبه مستعمل و فله، اخذ کارت بازرگانی برای عموم صاحبین کالای واقعی، تشکیل کمیته مشترک فنی پوشاک و کیف و کفش برای تشخیص کالاهای کیفیت ممتاز، بهره گیری از سیاستهای سلبی و ایجابی برای پوشاک اصل و غیراصل در گمرک، تبادل نظر و تفاهم کردند.

مهدی ذوقی در پایان از برگزاری نشست های هم اندیشی بصورت ماهیانه با دیگر صنوف با همکاری جامعه بازاریان و بازرگانان کیش خبر داد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5545
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.