مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در دومین نشست کافه کارآفرینی گفت: در گردهمایی صاحبان ایده و سرمایه گذاران، هدفگذاری و فصل مشترک این نشست ها "تلاش برای رونق کیش" است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از سازمان منطقه آزاد کیش، دومین جلسه از سلسله نشست های مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان با تعدادی از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی با عنوان "کافه کارآفرینی" جزیره کیش چهارشنبه 9 خرداد برگزار شد. 

دراین نشست رحیم سرهنگی "تلاش برای رونق کیش" را فصل مشترک و دغدغه همه سرمایه گذاران و مسئولان کیش عنوان کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که چشم امید مردم به خروجی گفتگوها و پیشنهادهای اعضای این نشست ها گره خورده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این موضوع که باید برای آینده کیش در همین نشست های خلاقانه و کارآفرینانه تصویر سازی کنیم بیان داشت: هر پیشرفتی که پیرامون خود مشاهده می کنیم در ابتدا یک ایده بوده از اینرو برای رونق گردشگری کیش نیازمند ارائه ایده های خلاق و اجرای پروژه های بلند پروازانه از سوی سرمایه گذاران هستیم.

سرهنگی در این نشست به مراکز کافه کارآفرینی در کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد ، راه اندازی و توسعه این نوع مراکز که از سیاست های دولت در توسعه کارآفرینی است از نیاز های جدی جامعه برای تولید ایده وشکل گیری مسیری نوآورانه در ارائه خدمات و تولید کالاست.

وی اظهار داشت : ماهیت کافه آفرینی ها براین اساس است که با ایجاد فضایی برای ارایه ایده توسط بخش خصوصی به ویژه نسل جوان توسعه را به سمت نوآوری وخلاقیت ببریم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: درجزیره کیش نیز کافه کارآفرینی بستری برای ایجاد انگیزه، ارائه ی ایده های جدید، الهام گیری از کارآفرینان موفق و ایجاد فضای تعاملی بین صاحبان ایده و سرمایه گذاران با هدف راه اندازی کسب و کارهای خلاقانه و نوآور است.

 در ادامه تشریح این موضوع سرهنگی بیان داشت : سه جریان دانش، سرمایه انسانی و پشتوانه مالی باعث رشد و توسعه هر منطقه و افراد فعال در آن می شود و در این میان باید فضایی برای ارتباط این سه جریان فراهم شود که در واقع نقش کافه کارآفرینی ها ایجاد این فضا برای صاحبان ایده وخلاقیت وسرمایه گذاران است تا منجر به کارآفرینی و خلق وتولید شود.

سرهنگی با بیان این که ترویج تفکر کارآفرینی سبب خواهد شد تا استعدادهای نهفته در جامعه شناسائی شوند گفت: با ایجاد و راه اندازی کافه های کارآفرینی و فضایی برای تعاملات غیر رسمی ، نگاه و نگرش به فرصت های راه اندازی کسب و کارهای جدید که می تواند تحولی در گردشگری جزیره ایجاد کند تغییر یافته و موانع از پیش روی افرادی که می خواهند کسب و کار جدیدی راه بیاندازند، برداشته خواهد شد. 

وی ادامه داد: کافه کارآفرینی بهترین بستری است که می تواند ضمن انتقال تجربیات وتکنولوژی، یک شبکه اجتماعی گسترده ، متنوع و با کیفیت برای بازیگران منطقه خلق و زمینه همکاری مشترک را میان آنها فراهم کند. 

رحیم سرهنگی این جلسات را متفاوت از نشست هایی رسیدگی به مشکلات جزیره عنوان کرد و گفت : برقراری تعاملات اجتماعی گسترده بین کارآفرینان و شکل‌گیری هویت اجتماعی مشترک در مدار توسعه کارآفرینی با گروه‌های مختلف اجتماعی موثر در بخش‌های دولتی و خصوصی با ایجاد فضای ارتباطی مناسب بین صاحبان ایده، سرمایه ‌گذاران وکارآفرینان، باعث شکل‌گیری شبکه سیال بین افکار مختلف برای خلق نوآوری بین اجزای اکوسیستم کارآفرینی می شود که می تواند جزیره کیش را به بستری مناسب برای رشد ایده های نوآورانه در ارائه خدمات و مقصد گردشگری خلاقانه تبدیل کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5556
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.