مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ظرفیت های جزیره کیش در حوزه استانداردسازی گفت: باور و اعتقاد ما این است که در کیش فرصت های استثنایی برای استاندارد سازی و پایلوت آن برای تمام کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، غلامحسین مظفری عصر سه شنبه در مراسم گرامی داشت هفته استاندارد در مرکز همایش های بین المللی کیش با اشاره به اینکه استاندارد سازی می تواند ارتقاء کیفیت زندگی را به همراه داشته باشد اظهار داشت: زیرساخت های موجود در کیش می تواند در حوزه های مختلف استاندارد سازی در کشور به عنوان یک پایلوت استفاده شود.

وی با بیان تدوین برنامه های عملیاتی در حوزه استاندارد برای جزیره کیش بر اجرایی ساختن نکات و بندهایی که در تفاهم نامه میان سازمان ملی استاندارد کشور و سازمان منطقه آزاد کیش بیان شده است تاکید کرد.

مظفری افزود: در دنیا رویدادهای خوبی در حوزه استاندارد اتفاق افتاده است که می توان آن ها را در کیش به منصه ظهور رسانده و به کشور تعمیم داد.

وی با بیان اینکه علاوه بر رعایت استانداردهای اجباری در بخش های مختلف  باید در اخلاق و رفتار و دیگر حوزه های شهری مانند فضای سبز، نورپردازی، ساختمان و پیاده روها استانداردها رعایت شود تاکید کرد: فرهنگ سازی در استاندارد و نهادینه کردن آن با ایجاد تشکل های مردم نهاد ضامن ارتقاء کیفیت و سبک زندگی در کیش خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به بخش های فعال در حوزه های تولید و صنعت در کیش این قشر را از اقشار مظلوم در کیش خواند و افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی از اصلی ترین سرمایه های کیش هستند و هر لحظه آماده ایم تا در مسیر رونق و رشد به آن ها کمک کنیم.

وی وجود مرکز نوآوری و فناوری در کیش با بهره گیری از توان و دانش نخبگان کشور و شورای راهبری متشکل از روسای دانشگاه های برتر و مسئولان ارشد کشوری را یکی از ظرفیت های بزرگ جزیره کیش برشمرد که لحظه به لحظه بر تعداد متقاضیان حضور در این واحد از اقصی نقاط کشور افزوده می شود تاکید کرد: مرزهای دانش به سرعت در حال توسعه و گسترش است و وجود مرکزفناوری و نوآوری و شرکت های دانش بنیان در کیش می تواند به ارتقاء کیفیت تولیدات و صنایع کمک شایانی کند.

تقدیر از شرکت های فعال در حوزه استاندارد سازی، مهندس آزمایشگاه استاندارد در تدوین دو برنامه جدید در حوزه استاندارد نساجی، مهندس فعال آزمایشگاه استاندارد در ترویج فرهنگ استاندارد، و دانش آموزانی که در این مراسم در راستای ترویج مفهوم استاندارد در جامعه به اجرای برنامه پرداختند از برنامه های جنبی این نشست بود.

مراسم گرامی داشت روز جهانی استاندارد با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل­ سازمان منطقه آزاد­کیش، ناصرآخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان، علیرضا خاکی­ فیروز رئیس­ مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران، عیسی باقرزاده مدیرکل استاندارد هرمزگان، مسئولان و کارکنان اداره استاندارد و اصحاب رسانه، اپ در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش شد.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1770
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.