شامگاه چهارشنبه رزمایش پدافند دفاع زیستی کیش با اعلام رمز« یا صاحب الزمان » توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، رزمایش پدافند دفاع زیستی در جزیره کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فرمانده سپاه و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سیاه کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از معاونت ها و مدیران ادارات تابعه سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان و نیروهای هلال احمر کیش و نیروهای مقاومت بسیج و سپاه کیش با هدف اقدامات پیشگیرانه، کنترل ویروس کرونا، تامین سلامت شهروندان، توزیع مواد ضدعفونی کنند و ماسک با اعلام رمز یا صاحب الزمان توسط رئیس شورای تامین و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شد.

کیش الگویی برای کشور در کنترل بیماری

سرهنگ شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در مرحله اول شیوع ویروس کرونا در کشور و جزیره کیش با تدابیر هوشمندانه و مدیریت مناسب شورای سلامت و ستاد بحران توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شاهد عملکرد و اقدامات موفقیت آمیز در کنترل بیماری بودیم که کیش به یک الگو برای کشور در حوزه نظارت، کنترل و قرنطینه خانگی تبدیل شد.

وی افزود: متاسفانه در هفته های اخیر به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور و جزیره کیش شاهد شیوع مجدد و موج دوم بیماری هستیم که در لبیک به فرموده مقام معظم رهبری سازمان بسیج مستضعفان از روز دوشنبه در سراسر کشور با رزمایش پدافند دفاع زیستی به مقابله با بیماری پرداخته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با اشاره به همدلی تمامی مسئولان و نهادهای مردمی، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعیت هلال احمر جزیره کیش در راستای پیشگیری، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و مقابله با بیماری افزود: رزمایش پدافند دفاع زیستی به مدت دو هفته در جزیره کیش با هدف نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جزیره، توزیع محلول ضدعفونی، ژل و ماسک در میان مردم و ضدعفونی معابر و مکان های عمومی، سواحل و بازارها اجرا می شود که امیدواریم پس از گذشت مدت زمان یاد شده شاهد کاهش شیوع بیماری بوده و روزی برسد که بر بیماری غلبه کنیم.

از سلامت و معیشت مردم صیانت می کنیم

رئیس شورای تامین و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با اشاره به همراهی و همدلی تمامی مسئولان و نهادهای مردمی در پیشگیری، نظارت و کنترل شیوع بیماری کرونا در کیش  اظهار کرد: باید از تمامی کسانی که همواره در کنار مردم منشاء خدمات بودند تقدیر کرد.

وی افزود: اگر امروز بعد از سال ها کشوری مقتدر و سربلند داریم به دلیل بهره گیری از ظرفیت های خوب نهادهای مردمی برای کمک به کشور و مردم است.

غلامحسین مظفری با اشاره به گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و فراز و فرودهایی در این دوران بر کشور و ملت بزرگ ایران اسلامی گذشته است همدلی، اتحاد و انسجام تمامی مردم و مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی و نهادهای مردمی را عامل مهمی برشمرد که موجب شده است ملت سرفراز ایران در برابر تمامی مشکلاتی که به واسطه دشمنان بر کشور تحمیل  شده است ایستاده و امروز نیز بر سختی ها غلبه کند.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در دوره اول شیوع بیماری کرونا در کیش صورت گرفته و موجب شد تا بیماری به سرعت کنترل شده و اقدامات انجام شده در کشور به عنوان یک الگوی مناسب مطرح شود تاکید کرد: همه از سازمان، نیروهای نظامی و انتظامی، نهادهای مردم و خیرین تلاش کردند تا فضای مناسب و آرامش بخشی برای کیشوند به وجود آورند که کیش به عنوان نمونه و الگو در کشور مطرح شده و برند کیش به خوبی حفظ شود و ارتقاء پیداکند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در مرحله جدید نیز تلاش داریم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و سختگیری های لازم در این حوزه سلامت و آرامش مردم را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد جزیره کیش بر مبنای گردشگری و تردد مسافران پایه ریزی شده است تصریح کرد: باید از اقتصاد منطقه و معیشت مردم در کنار صیانت از سلامت آنان، حراست و حفاظت کنیم.

مظفری با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و سختگیری در این زمینه اظهار کرد: تلاش می کنیم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مانع تعطیلی دستگاه های اجرایی و فعالیت های اقتصادی در جزیره کیش شویم و این مهم میسر نخواهد شد مگر با تلاش و همدلی و همکاری همه مردم و مسئولان.

وی با آرزوی موفقیت برای تیم های حاضر در رزمایش پدافند دفاع زیستی در جزیره کیش خاطر نشان کرد: رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیشتر و گسترش بیماری یک وظیفه اخلاقی و رسالت انسانی است و همه ما ضمن رعایت باید به دیگران نیز تذکر داده و حتی درخواست و تمنا کنیم و دستگاه های نظارتی نیز با سختگیری کامل به این حوزه ورود کرده و با متخلفان برخورد شود.

رزمایش پدافند دفاع زیستی کاری ارزشمند و کمک به همه مردم است

حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه کیش نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از گسترش بیماری هم دغدغه مردم است هم مسئولان و برای کنترل، نظارت و مقابله با شیوع بیماری باید همه فعالان پای کار بیایند.به کنترل مناسب بیماری در جزیره کیش در موج اول شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در فعالیت های فرهنگی بسیج و سپاه همواره در صف مقدم قرار داشتند و در دور اول بیماری نیز توانستند با همراهی و همدلی در کنار دیگر نهادهای مردمی و مسئولان سازمان تلاش های خوبی انجام داده و بیماری را کنترل کنند.

وی افزود: رزمایش پدافند دفاع زیستی در ادامه حضور بسیج درکنترل بیماری و قرنطینه خانگی دوره اول است که توانست به کمک مردم بشتابد.

امام جمعه کیش بیان کرد: در دوره اول تعداد کمتری از مردم به کمک نیاز داشتند اما در این دوره با گسترش بیماری همه مردم در معرض آسیب قرار دارند و حضور در این رزمایش بسیار کار ارزشمند و بزرگی است که باید به خوبی اطلاع رسانی شود تا مردم نیز با همکاری مناسب در کنترل و بهبود شرایط همکاری های لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اهمیت رسانه ای شدن فعالیت های تیم های شرکت کننده در رزمایش، اطلاع رسانی و فراخوان مردم به همراهی و همکاری با نهادهای مردمی حاضر در رزمایش را عامل مهمی در کنترل و مقابله با بیماری و خاطر نشان کرد: این گونه فعالیت های همگانی با اتحاد و انسجام از کارهای خوبی است که به نفع مردم و جزیره کیش بوده و علاوه بر اینکه موجب ارتقاء اعتبار و معرفی جزیره کیش در سطح کشور می شود نگاه مسئولان و مردم را به این منطقه عوض می کند و همه می بینند کسانی که در کیش زندگی می کنند در بحران ها پای کار هستند و تلاش می کنند تا سلامت و امنیت مردم همواره حفظ شود.

رزمایش پدافند دفاع زیستی با هدف پیشگیری، نظارت بر رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی، کنترل بیماری، ضدعفونی معابر و امکان عمومی و بازارها و سواحل و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک در میان مردم به مدت دو هفته در جزیره کیش با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری تیم های عملیاتی متشکل از سپاه و بسیج کیش، نیروهای نظامی و انتظامی، جمعیت هلال احمر کیش، دیگرنهادهای مردمی و نهاد امام جمعه جزیره کیش برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1993
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.