مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از کاشت 120 نفر نخل در نقاط مختلف جزیره قشم با هدف زیباسازی معابر و فضای سبز این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد پورعلی با بیان این مطلب اظهار کرد: این نخل ها با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به عنوان یکی از نمادهای مورد علاقه مردم جنوب کشور و جزیره قشم تهیه، کاشت و نگهداری خواهند شد.
وی ادامه داد: این 120 نفر نخل در بخش های مختلف جزیره از جمله بلوار شهید آیت الله رییسی، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار آیت الله طالقانی و محور بزرگراه امام رضا (ع) و بلوار ورودی به سمت روستای نخل گل کاشته می شود و این عملیات در سایر نقاط جزیره نیز با استفاده از ظرفیت خزانه نخلستان های ایجاد شده در سال های گذشته ادامه دار خواهد بود.
به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم؛ نخل از جمله درختانی است که با شرایط آب و هوایی جزیره قشم سازگار بوده و ساکنان جزیره قشم و گردشگران هم از کاشت این درخت و زیبایی که به نقاط مختلف جزیره داده، استقبال می کنند.
بنابر این گزارش، جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس یکی از مهمترین نقاط مورد علاقه گردشگران محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5589
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.