دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، ارائه بیش از صد بسته سرمایه گذاری به فعالان بین المللی حاضر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را بستری مناسب جهت بهره مندی از فرصت ها و ظرفیت های مناطق آزاد ایران برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایلنا، حجت الله عبدالملکی در این رویداد ضمن اشاره به ظرفیت‌های مناطق آزاد ایران در حوزه گردشگری گفت: نمایشگاه گردشگری تهران بزرگترین رویداد گردشگری ایران است و حضور رئیس جمهور کشورمان در آیین افتتاح این نمایشگاه نشان از اهمیت حوزه گردشگری دارد.

عبدالملکی تصریح کرد: فعالان گردشگری بین المللی با حضور پررنگ خود در این نمایشگاه می‌توانند از فرصت ها و ظرفیت های مناطق آزاد ما بهره مند شوند.

وی افزود: مناطق آزاد قشم، کیش و چابهار با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بی نظیر در جهان، انزلی با ظرفیت‎های گردشگری دریایی و تجاری، ارس با ژئوپارک ثبت شده در یونسکو، ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور و اروند با گردشگری دفاع مقدس و میزبانی زائران عتبات عالیات، فرصت‌های بی نظیری برای فعالان گردشگری داخلی و خارجی ایجاد می‌کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هدف از حضور مناطق آزاد در نمایشگاه را معرفی بسته‌های سرمایه گذاری حوزه گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از یکصد بسته سرمایه گذاری با ارزشی بالغ بر یک میلیارد یورو به سرمایه گذاران حاضر در نمایشگاه عرضه شد که این بسته‌ها شامل مطالعات امکان سنجی اولیه، دارای مجوز و زمین، آب و برق و سایر امکانات زیرساختی هستند.

حجت الله عبدالملکی در تشریح مزایای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: این مناطق بهشت سرمایه گذاری ایران محسوب می شوند و دارای 5 ویژگی پایین بودن هزینه تولید، وجود زیرساخت‌های قوی، دسترسی آسان به بازارهای داخلی و منطقه‌ای، سهولت کسب و کار، معافیت‌های 20 ساله مالیاتی و معافیت‌های گمرکی مادام العمر جهت واردات مواد اولیه و تجهیزات هستند که امکان ایجاد کسب و کار پایدار با سود مناسب و هزینه های کمتر برای سرمایه گذاران مناطق آزاد را فراهم کرده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4980
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.