امام جمعه کیش با تاکید براینکه سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین کاملا قانونی است و مجلس و دولت در اجرای آن تفاهم دارند گفت: نظارت کامل و مستمر بر اجرای صحیح مهمتر از خود طرح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی به ویژه در حوزه خانواده، تقوی را عامل مهم استحکام و ثبات در بنیان خانواده برشمرد و اظهار داشت: یکی از آثار مهم و مثبت رعایت تقوی در حوزه خانواده افزایش اعتماد به نفس فرزندان و همسراست زیرا کاهش اعتماد به نفس خطر بزرگی برای خانواده و جامعه محسوب می شود.

وی با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) رسول مهربانی ها و فرزند برومند ایشان حضرت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب تشیع به جامعه مسلمانان جهان و گرامی داشت هفته وحدت افزود: پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) رحمتی اهدا شده از سوی خداوند بر زمین و انسان ها هستند.

خطیب جمعه کیش تاکید کرد: حضرت محمد(ع)، میوه نبوت و مجموعه ای از تمامی فضائل، خصائص و ویژگی های پیامبر و تربیت یافته دست خداوند است.

سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین کاملا قانونی است

وی با اشاره به خبر سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در آخرین ساعت شب گذشته این رویداد را کاملا قانونی و مطابق با مصوبات برشمرد و افزود: اجرای این سهمیه بندی و افزایش قمیت بنزین مطابق با تفاهم کامل مجلس و دولت است و نخبگان اقتصادی کشور نیز این کار را تایید کرده اند به شرط اینکه در اجرای آن دقت و نظارت کامل و صحیح وجود داشته باشد.

دولت بر اجرای صحیح طرح نظارت مستمر داشته باشد

امام جمعه کیش با بیان اینکه در اصل اجرای طرح شک و شبهه ای وجود ندارد و همه برآن اتفاق نظر دارند تاکید کرد: وظیفه دولت در اجرای این طرح که می تواند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد نظارت مستمر و مراقبت از اجرای صحیح طرح است.

وی با تاکید بر اینکه مراقب باشیم این طرح باعث گرانی کالا و خدمات نشود تصریح کرد: اینطور نباشد که طرحی را شروع کنیم اما بدون نظارت رها شود زیرا تبعات منفی بسیاری برای کشور می تواند به وجود آورد.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه از اجرای این طرح منابع فراوانی برای دولت حاصل می شود بر اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی موارد استفاده عواید حاصل از اجرای طرح برای مردم تاکید کرد و افزود: حق مردم است که بدانند این منابع حاصل شده در چه بخش هایی صرف می شود در آموزش و پرورش، بهداشت و درمان یا خدمات زیرساختی و عمرانی.

موارد مصرف را شفاف به مردم گزارش کنید

وی تصریح کرد: امید است با اجرای دقیق و نظارت صحیح و گزارش شفاف از درآمد این طرح در توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

خطیب جمعه کیش با اشاره به نامگذاری یکی از خیابان های کیش به نام سردار شهید ابراهیم غلامی و تقدیر از مسئولان از رسانه ها درخواست کرد در اطلاع رسانی این عمل شایسته مشارکت داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به انتشار اوراق صکوک به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تکمیل پروژه ترمینال جدید فرودگاه، افزوده شدن این میزان از حجم سرمایه برای تکمیل زیرساخت های عمرانی جزیره را رویدادی شایسته عنوان کرد و افزود: امیدواریم با ورود این مبلغ به چرخه اقتصادی جزیره کیش شاهد رونق جزیره باشیم.

امام جمعه کیش با بیان اینکه امیدواریم این پول در راستای برنامه ریزی انجام شده به مصرف برسد و تنها برای تکمیل ترمینال جدید فرودگاه به کار گرفته شود از مسئولان درخواست کرد در هزینه کرد این سرمایه اقتصادی دقت نظر و مدیریت کافی داشته باشند.

وی با استناد به نظرات کارشناسی افزود: به گفته یکی از کارشناسان اگر ما دو سال قبل با وام بانکی هم ترمینال را کامل کرده بودیم نصف قیمت امسال هزینه نمی شد در حالیکه اکنون باید قیمت بالایی برای ساخت آن بپردازیم.

حجت الاسلام حسن زاده خاطر نشان کرد: تکمیل این ترمینال می تواند تاثیر بسزایی در رشد و رونق گردشگری ، زیرساخت و اقتصاد جزیره داشته باشد به شرط آنکه مسئولان بر آن نظارت مستمر داشته و به طور شفاف به مردم گزارش دهند.

وی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید براهمیت شناخت دین و گسترش واقعیت های دین در حوزه مجازی از فعالان این عرصه به ویژه اساتید دین خواست تا در این فضا منفعل نبوده و واقعیت های دین را به افراد به ویژه جوانان معرفی کنند.

 

 انتهای پیام/

 

کد خبر : 1819
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.