مدرس رسمی AFC در مشهد گفت: برگزاری کلاس سطح ۳ آسیا برای اولین بار در خارج از پایتخت و در خراسان‌رضوی نشان دهنده رشد این استان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، علی تارقلی زاده، مدرس‌ رسمی AFC و رئیس روابط‌ بین‌الملل فدراسیون فوتبال در پایان کلاس سطح ۳ فوتسال آسیا در مشهد گفت: فوتسال مدرسه زندگی است و یک نوزادی است که باید رشد پیدا کند یعنی به حمایت نیاز دارد و کنفدراسیون باید کمک کند که در تمام آسیا این برنامه را اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه، این اختتامیه نیست و افتتاحیه است تازه کار شرکت کنندگان در دوره مربی‌گری سطح ۳ آسیا شروع می‌شود. افزود: فوتسال ایران شاه آسیا و بهترین است که دلیل آن حمایت مسئولان و زحمت مربیان است.
وی ادامه داد: تکنیکال دایرکتور فوتبال ایران پس از چندین سال شروع شده و در سایر کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است. در باشگاه‌ها بسیار مهم  است که چکونه ساختار بسازیم لذادر خصوص تاکتیک، تکنیک، درجه یک و دو و سه بحث می‌کند و وارد جزئیات می‌شود یعنی تفاوت میان مربی متوسط،خوب و عالی در جزئیات است.
این مدرس رسمی AFC افزود: شما در دو زمان زیاد خیلی خوشحال می‌شوید یکی هنگام آبیاری گل و گیاهان است و دیگری زمانی که آموزش می‌دهید و یک گلی را پرورش می‌دهید.
تارقلی زاده تصریح کرد : نکته‌ای که می‌توانیم از خارجی‌ها یاد بگیریم این است که برای یک بازی و یک تورنمنت فلسفه خود را قربانی نمی‌کنیم؛ فلسفه فوتبال ما این نیست که انقدر آشوب باشد و سال آینده میبیند که انقدر آشوب نیست این زیبنده نیست برای یک کشوری با وجود چنین شخصیت‌هایی. اگر کسی توانایی کنترل نیمکت تیم را نداشته باشد مدرک فرد فاقد اعتبار است. این حق فوتبال ما نیست که در سمینار‌ها هرچه تصویر نامطلوب است از ایران نشان می‌دهند در حالی که ما ۱۸ تیم ملی داریم،که هسچ کشوری ندارد و با دست خالی اردو‌ها را لغو نمی‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: قانون عدم برگزاری دوره‌های مربی‌گری درجه ۳ آسیا در سایر استان‌ها را من عنوان کردم اما این تابو شکسته شد چون شما رشد کردید و لایق آن هستید‌‌.بسیار مهم است که همه با هم بتوانیم از نظر فرهنگی رشد کنیم و بتوانیم حق فوتبال را بگیریم.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4648
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.