• رو تیتر: در آیین امضاء تفاهم نامه برگزاری مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در کیش؛

تفاهم نامه برگزاری مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در جزیره کیش با حضور دبیر کل فدراسیون مچ اندازی آسیا در مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، احمد علی اف در این نشست که با حضور عبدالمهدی نصیر زاده رئیس فدراسیون پرورش اندام و  بدنسازی کشور و محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش و عزیزالله فرضی پور و جمعی از مدیران ورزش کیش برگزار شد؛ کیش را جزیره ای شگفت انگیز توصیف و اظهار کرد: برای انتخاب یکی از دو گزینه تهران و کیش برای میزبانی این دوره از مسابقات به ایران سفر کردم اما با ورود به کیش، اینجا را بهترین گزینه دیدم و فکر کردم که دیگر نیاز به گزینه دیگری نیست.

وی که از امکانات و ظرفیت های کیش برای میزبانی بیست و دومین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا بازدید کرده بود سالن هاو هتل های کیش را مناسب برای برگزاری این رویداد بزرگ بین المللی خواند و افزود: برای دومین بار است که به ایران سفر کرده ام، در دوره قبل در گرگان وضعیت مناسب نبود اما با ورود به کیش و دیدن زیبایی و پاکیزگی شهر، اینجا را بهترین مکان برای برگزاری مسابقات دیدم.

دبیرکل فدراسیون مچ اندازی آسیا با بیان اینکه نظر بسیاری از کشورها بر برگزار نشدن مسابقات در ایران بود اما با فیلمی که برای آن ها و رئیس خودم ارسال کردم نظر آن ها هم بر برگزاری مسابقات در کیش مثبت شد.

وی ادامه داد: ما ماموریت داریم که با برگزاری این مسابقه نظر مردم را نسبت به ایران تغییر دهیم؛ ما قصد حمایت از ایران را داریم.

علی اف با اشاره به اینکه جیم بک رئیس کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در بیمارستان به سر می برد افزود: ایشان به من اعتماد کرده اند و اجازه داده اند که همه چیز را چک کنم و به ایشان منتقل کنم.

وی با بیان اینکه نظر رئیس کنفدراسیون آسیا نیز نسبت به برگزاری این دوره از مسابقات در جزیره کیش مثبت است تاکید کرد: به کشورها و شهرهای بسیاری سفر کرده ام اما هیچ کجا به تمیزی و زیبایی و سرسبزی کیش نبوده است.

دبیر کل فدراسیون مچ اندازی آسیا با تقدیر از محسن نظرپور به عنوان شهردار کیش در پاکیزگی و زیبایی کیش از وی سوال کرد: این زیبایی و پاکیزگی حاصل کار شماست یا مردم.

وی افزود: این پاکیزگی و زیبایی کار یک تیم بزرگ است که ما می خواهیم با این تیم بزرگترین رقابت های جهان را برگزار کنیم و موفقیت این رقابت بستگی به این تیم دارد.

وجود هماهنگی و همدلی بین فدراسیون های ورزشی کشور و مسئولان جزیره کیش از نکات مهمی بود که علی اف به آن اشاره وخاطر نشان کرد: فضای دوستانه ای در اینجا حاکم است و به همین دلیل خوب است که در مراسم افتتاحیه مسابقات این افراد صحبت کنند تا دوستی و همدلی آنان به خوبی دیده شود.

کیش زیرساخت ها و امکانات لازم برای برگزاری مسابقات را دارد

عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدارسیون پرورش اندام و بدنسازی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه نظر دبیر کل فدراسیون مچ اندازی آسیا بر این است که کیش از دبی زیباتر است افزود: نظر مثبتی به میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات در فدراسیون مچ اندازی آسیا نبود اما با تلاش ها و پیگیری های بسیار موفق شدیم تا نظر آنان را نسبت به برگزاری در ایران مسابقات تغییر دهیم.

وی ادامه داد: دو نقطه تهران و کیش برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده بود که با دیدن کیش و بازدید از امکانات و زیرساخت های کیش مانند سالن های ورزشی و هتل ها نظر آنان نسبت به برگزاری مسابقات در کیش مساعد است.

رئیس فدراسیون بدنسازی کشور با اشاره به اینکه میزبان بانوان نیز در این دوره از مسابقات خواهیم بود افزود: مسابقات بانوان و آقایان در دور بازه زمانی جداگانه برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این مسابقات در این برهه زمانی که بسیاری از کشورها به ایران هراسی دامن زده اند یک فرصت مناسب برای معرفی ایران به مردم جهان است افزود: این مسابقات می تواند برای ما از منظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مفید وارزشمند باشد به ویژه که از نظر سیاسی تلاش شده است تا چهره ای نامناسب از ایران به مردم جهان ارائه شود.

نصیرزاده خاطر نشان کرد: برگزاری این مسابقات می تواند در توسعه این رشته ورزشی در کشور فرصت مناسبی باشد.

زیبایی کیش مرهون ساکنان با فرهنگ و فهیم آن است

محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز در این مراسم با تقدیر از رئیس فدراسیون بدنسازی کشور برای انتخاب کیش به عنوان میزبان این دوره از مسابقات مچ اندازی، برگزاری مسابقات بین المللی را فرصتی مغتنم برای تبادل فرهنگی بین ایران و کشورهای همسایه برشمرد.

وی در پاسخ به سوال دبیر کل فدراسیون مچ اندازی آسیا در رابطه با پاکیزگی و زیبایی شهر گفت: زیبایی و پاکیزگی کیش مرهون فرهنگ بالای ساکنان جزیره است که نسبت به شهر خود حساس بوده و از آن به خوبی حفاظت می کنند.

نظرپور افزود: زیبایی این شهر در گام نخست به فرهنگ والای مردمان آن و سپس خدمتگزاران آن در شرکت عمران، آب و خدمات وابسته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا به سمت جزیره ای پاک و سبز قدم برداریم تاکید کرد: شرکت عمران، آب و خدمات کیش تلاش می کنند تا فضایی در خور شأن و منزلت مردم کیش فراهم کند و سعی ما بر این است تا کیش جزیره ای عاری از هرگونه آلودگی محیط زیست باشد.

در پایان این نشست تفاهم نامه میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا به امضاء طرفین رسید.

گفتنی است؛ بیست و دومین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی مردان و زنان آسیا 2024 از 31 فروردین تا 8 اردیبهشت به میزبانی جزیره کیش برگزار می شود. بیست و یکمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا 2023 در عجمان امارات با حضور 19  کشور جهان و 800 ورزشکار برگزار شده و انتظار می رود تعداد شرکت کنندگان در این دوره افزایش داشته باشد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5030
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.