با راه اندازی بیست و پنجمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان در کیش زنجیره راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان هرمزگان تکمیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، مجتبی قهرمانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان هرمزگان در حاشیه افتتاح بیست و پنجمین دفتر خدمات قضایی الکترونیک استان در جزیره کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: هم اکنون کلیه  حوزه های قضایی به جز بخش احمدی که متقاضی نداشته، دارای  دفتر خدمات هستند.

وی افزود: در بخش های لمزان، جناح و کوخرد که فاقد دادگاه هستند نیز دفترخدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شده است.

قهرمانی با اشاره به  اینکه وجود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به طور قطع در کاهش سفرهای برون شهری، کاهش مراجعات به دادگاهها، کاهش هزینه مردم و افزاش بهره وری سازمانی تاثیر قابل توجهی دارند تاکید کرد: با اجرای این طرح راه اندازی ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه برای اولین بار در استان هرمزگان افتتاح و عملیاتی شده است .

وی توضیح داد: در این طرح، مراجعین محترم بدون نیاز به ارائه هیچ مدرکی و تنها با همراه داشتن کارت ملی می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و درخواست خود را ثبت و پس از تایید مقام قضایی ، گواهی عدم سوء پیشینه به سامانه ابلاغ الکترونیک شخص درخواست دهنده ارسال می شود. مع الوصف با اجرای این طرح هزینه صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت الکترونیک 61 درصد کاهش می بابد .

همچنین مزایای طرح عبارتند از:

  1. فراهم شدن امکان فنی صدور گواهی عدم سوء پیشینه بصورت آنلاین و در کمتر از چند دقیقه
  2. استفاده از بستر فناوری و کاهش دخالت انسان جهت جلوگیری از جعل و سوء استفاده.
  3. استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت خدمت رسانی مطلوب تر و کاهش حجم کار واحدهای قضایی جهت پرداختن به امور مهم تر .
  4. افزایش ثبت نام ثنا و ابلاغ الکترونیک.
  5. ایجاد وحدت رویه در فرآیند صدور گواهی سوء پیشینه در کل کشور.
  6. جلوگیری از سوء استفاده های مالی و دریافت کامل حقوق بیت المال به لحاظ عدم دخالت نیروی انسانی در دریافت هزینه ها
  7. کاهش تعداد نیروی انسانی مرتبط با این فرآیند و فراغت نیروی انسانی موجود در پلیس آگاهی و مراجع قضائی
  8. کاهش مصرف کاغذ و صرفه جویی در هزینه های مرتبط با کاغذ و پرینتر و ...

 به گفته معاون آمار و فناوری دادگستری استان هرمزگان، پیشنهاد و اجرای آزمایشی خدمت ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، از سوی  دادگستری استان هرمزگان و برنامه نویسی و اجرای آن توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به نحو احسنت صورت گرفته است .

قهرمانی با اشاره به اینکه یک دفتر دیگر در کنگ و دو دفتر در  بندرعباس در حال تجهیز هستند خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۷۵۰۰۰ دادخواست و ۳۵۰۰۰ شکواییه و ۲۹۰۰۰ اعتراض از سوی دفاتر خدمات الکترونیک استان ثبت و به واحدهای قضایی ارسال شده است .

مطهری زاده رئیس دادگستری کیش در مراسم افتتاح این دفتر که با حضور مجتبی قهرمانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری هرمزگان در جزیره کیش برگزار شد اظهار کرد: ثبت دادخواست های بدوی حقوقی و خانواده، ثبت شکوائیه، ثبت دادخواست بدوی شورای حل اختلاف، ثبت اعاده دادرسی، فرجام خواهی و پرونده های مرتبط با دیوان عالی کشور، ثبت دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری، ثبت واخواهی و تجدیدنظر دادخواست های دادگاه خانواده، ثبت اظهارنامه، ثبت و ارسال گواهی عدم سوپیشینه از مهمترین خدمات این دفاتر است.
کوشا مدیر دفتر خدمات الکترونیک قضایی کیش هم لازمه دریافت خدمات الکترونیکی را ثبت نام همشهریان در سامانه ثنا عنوان کرد که به عنوان شناسنامه قضایی افراد ثبت می شود.

انتهای پیام/

 

 

 

کد خبر : 1838
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.