جلسه هماهنگی نظام ارجاع بیماران با حضور کارشناسان سازمان، بیمارستان و مرکز بهداشت در بیمارستان کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، این جلسه با حضور رئیس بیمارستان، رئیس مرکز بهداشت، نماینده سازمان، معاونین و کارشناسان بیمارستان و مرکز بهداشت با محوریت، بررسی نظام ارجاع بیماران، نقاط ضعف و قوت نظام ارجاع، ارائه خدمات به مردم و دسترسی به خدمات سلامت برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر براتی رئیس بیمارستان در خصوص نحوه اجرای برنامه در کشور و بررسی نقاط ضعف و قوت نظام ارجاع مطالبی بیان کرد سپس به بررسی چالش های اجرای طرح در کیش با توجه به نداشتن بیمارستان دولتی و نبود سامانه مشترک اطلاعات بیماران پرداخت.

در ادامه مهندس احمدی رئیس مرکز بهداشت با بیان اينکه نظام ارجاع جزء تکالیف نظام سلامت و خصوصا مطالبات رهبری و تنها راه رسیدن به پوشش همگامی سلامت است به ارائه نقاط ضعف و قوت اجرای طرح در کیش پرداخت و بر یکپارچه کردن اطلاعات سلامت بیمارستان و مرکز بهداشت در راستای تشکیل پرونده الکترونیک برای همه بیماران، تامین پزشک در سطح یک و برنامه ریزی مدون جهت دریافت نوبت از متخصصان و ارجاع به سطح دو و آموزش و اطلاع رسانی عمومی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مزایای اجرای طرح در صورت اجرای درست ،کاهش هزینه‌های درمان برای بیماران است افزود:دسترسی عادلانه به خدمات سلامت برای همه مردم،ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران،جلوگیری از اتلاف وقت و منابع از مزایای دیگر طرح میباشد.

در ادامه جلسه، کارشناسان حاضر به بحث و تبادل نظر در خصوص زبان مشترک در نظام ارجاع پرداختند و بر ضرورت استفاده از اصطلاحات و تعاریف واحد در نظام ارجاع تأکید کردند.

پیگیری مصوبات این جلسه، وارائه گزارش نهایی به مراجع ذیصلاح از مصوبات این جلسه بود که قرار شد گزارش پیگیری‌ها در جلسه بعد ارائه شود.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 5207
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.