اجرای نظام مراقبت بیماریها در پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های واگیر و غیر واگیر مانند مالاریا،سل، بیماریهای منتقله از آب و غذا و بیماریهای تنفسی نقش بسزایی دارد.همچنین، این برنامه ها به ارتقای سلامت ساکنین و گردشگران کمک می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی مرکز بهداشت کیش، اسدالله احمدی اظهار کرد: کنترل بیماری های واگیر، به ویژه در جزیره ای مانند کیش که گردشگرپذیر است، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: مرکز بهداشت کیش در راستای حفظ سلامت ساکنین و گردشگران،به صورت مستمر اقدام به انجام برنامه های مختلفی از جمله غربالگری و آموزش چهره به چهره مالاریا از اتباع جدید الورود و بررسی لامهای موارد مشکوک سل توسط کارشناسان واحد مبارزه با بیماریها می کند.
رئیس مرکز بهداشت کیش تاکید کرد: با توجه به آلوده بودن همسایگان شرقی کشور از نظر مالاریا و سل، و همچنین استانهای مجاور از کادر درمان به ویژه پزشکان خواست این دو بیماری را جدی بگیرند و در صورت برخورد با موارد مشکوک ،جهت انجام آزمایش و غربالگری به واحد بیماریها ارجاع نمایند.
وی در خصوص اهمیت این برنامه ها گفت: اجرای نظام مراقبت بیماریها،موجب کشف زودهنگام بیماری در نتیجه قطع زنجیره انتقال می شود همچنین در پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های واگیر مانند مالاریا و سل التور ،هاری، دانگ، سالک و بیماریهای منتقله از آب و غذا نقش بسزایی دارد .
احمدی تأکید کرد: درمان و تشخیص و مراقبت این بیماریها در مراکز بهداشت رایگان است.

رییس مرکز بهداشت ضمن تاکید بر اطلاع رسانی به عموم مردم در خصوص اهمیت نظام مراقبت بیماریها افزود:آگاهی رسانی در خصوص اقدامات مرکز بهداشت کیش در زمینه مبارزه با بیماریها وتشویق مردم به مراجعه به مراکز بهداشت برای دریافت خدمات رایگان حائز اهمیت است.

شایان ذکر است سایر اقدامات مرکز بهداشت کیش در زمینه مبارزه با بیماریهای واگیر شامل:انجام واکسیناسیون هاری،کزاز ،هپاتیت و مننژیت مشمولین وظیفه، آموزش و اطلاع رسانی به جامعه در خصوص بیماری های واگیر، مراقبت و پایش بیماری های واگیر، انجام غربالگری بیماری های واگیر و ...است.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5205
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.