مدیر فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با اصحاب رسانه ویژه برنامه های گرامی داشت شهید سردار حاج قاسم سلمیانی را تبیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، رضا اردلان در این نشست با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیت کم نظیر سردار سلیمانی همچون اخلاص، رشادت، شجاعت، صفا و صمیمیت، دوری از هر گونه رنگ و ریا، ولایتمداری، تقوا، مردمداری و ساده زیستی به برنامه ریزی های معاونت فرهنگی اجتماعی برای بزرگداشت شکوهمند سالگرد شهادت سردار طی دوماه گذشته خبر داد.

وی افزود: طی جلسات برگزار شده در مدت زمان یاد شده با نهادها، ادارت و بخش های دولتی و خصوصی، برنامه ریزی های منسجم و مناسبی برای بزرگداشت با شکوه این ایام با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در جزیره کیش صورت گرفته است.

به گفته مدیرفرهنگی آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش، فضاسازی محیطی با نصب بنرهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی به همت شرکت عمران، آب و خدمات کیش به عنوان متولی حوزه شهری در سطح شهر آغاز شده است.

نمایش فیلم های کوتاه، مسابه کتابخوانی، اجرای تردی مپینگ در آب نمای مستقر در اسکله تفریحی، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، نمایش عکس هایی از سفر سردار به جزیره کیش و مسجد امام حسن مجتبی(ع) در این مکان، برگزاری پاتوق شعر و ادب و برگزاری وبینار از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است که مدیرفرهنگی سازمان به آن ها اشاره کرد.

وی همچنین با تقدیر از همکاری و همراهی خانه مطبوعات و رسانه ها مکتوب و برخط کیش در تبیین افکار و اندیشه های سردار سلیمانی با بهره گیری از وصیت نامه شهید به اشکال مختلف در رسانه های جزیره از خریداری 5 هزار نسخه کتاب در 10 عنوان از جمله وصیت نامه سردار با مشارکت شرکت عمران، آب و خدمات کیش خبرداد وافزود: مسابقه کتابخوانی که از 8 دی شروع شده است تا 14 دی ماه ادامه دارد و علاقمندان می توانند کتاب های مسابقه را از فرهنگسراهای کیش تهیه کنند.

اردلان افزود: "مکتب سلیمانی، مرگ پایان ندارد، حاج قاسم، ذوالفقار، یاران ناب، قهرمان من و قطعات سرگرم کننده ویژه کودکان و نوجوانان " از جمله عناوین کتاب های تهیه شده برای مسابقه است.

به گفته وی، نمایش " آن هفت دختران آب" توسط هنرمندان جزیره کیش و برگزاری وبینار " صلح و برادری در مکتب شهید سلیمانی" با همکاری سفارت ایران در لبنان و برخی مقامات محلی و رایزن فرهنگی ایران و کارشناسانی از کشوشر لبنان با هدف گسترش و افزایش تعاملات و ارتباط های منطقه ای و فراملی و برگزاری محفل انس با قران  همچنین حضورهمرزمان شهید سلیمانی و ایراد سخنرانی در کیش به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش  از دیگر برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.

مسابقه خوشنویسی برای نخستین بار در سطح ملی با همکاری انجمن خوشنویسان کیش و اهتزار پرچم "ما ملت امام حسین هستیم" در پارک شهر به همت شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و مشارکت های دانش اموزان با همراهی مربیان پرورشیدر فضای مجازی با بهره گیرری از ابزارهای هنر، موسیقی و سرود و نصب بنر توسط جامعه بازاریان از دیگر تلاش های بخش های مختلف برای گرامی داشت یاد و خاطره سردار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در نخستین سالگرد شهادت است.

کد خبر : 2320
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.