• رو تیتر: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خبرداد:

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پس از دو سال وقفه پنجمین جشنواره ملی تئاتر کیش در 5 بخش مختلف برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، علیرضا فاطمیان پور در نشست خبری به مناسبت اعلام برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کیش با تاکید بر استفاده از هنر در تعالی فرهنگ جامعه با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و روز ازدواج در تقویم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: هنر برای فرهنگ مبحثی جدی است و ما تلاش کرده ایم تا از تمامی ظرفیت های هنری برای ارتقاء فرهنگ جامعه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ذیل دومین جشنواره کیش بهشت خانواده ها برگزار می شود افزود: نخستین دوره جشنواره کیش بهشت خانواده ها در حوزه های عکس، فیلم صد ثانیه و پوستر برگزار شد و این دوره از جشنواره در حوزه تئاتر فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

فاطمیان پور تاکید کرد: چهارمین دوره جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش در سال 1400 برگزار شد و به دلایلی وقفه ای در برگزاری جشنواره صورت گرفت که با همکاری هنرمندان جزیره کیش پنجمین دوره این جشنواره در سال جاری برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در نخستین سال این جشنواره در دو بخش ساحلی و کافه ای برگزار شده تلاش شده است تا با افزوده شدن بخش های متنوع سطح کمی و کیفی جشنواره افزایش یابد.

به گفته فاطمیان پور این جشنواره در 5 بخش ساحلی، کشتی و کافه ای و دو بخش مکتوب و عکاسی از تئاتر که در سال جاری به این جشنواره افزوده شده است برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به استقبال گروه های تئاتری از این جشنواره در دوره های گذشته تلاش برای جذب گردشگر با برگزاری این رویداد و ایجاد تورهای گردشگری تئاتر مورد توجه برگزار کنندگان قرار گرفته است.

بدریه بحرینی، مدیر هنری معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری، این جشنواره ها را محلی برای تبادل نظر و ارتقاء دانش و تعالی هنر برشمرد و افزود: با توجه به برگزاری ملی چند دوره این جشنواره ها انتظار می رود با افزایش سطح کمی و کیفی برگزاری جشنواره شاهد گسترش این رویداد در سطح بین المللی باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره صرفا یک حرکت هنری نبوده بلکه توانسته است محرکی برای جذب گردشگران در دوره های گذشته باشد از استقبال هنرمندان سراسر کشور از این رویداد در دوره های قبل خبرداد.

بحرینی افزود: خانواده و نشاط اجتماعی در فرهنگی ایرانی و اسلامی، اهیت قانون، حقوق فردی و اجتماعی، ممحیط زیست و حیات بری، توجه به زندگی انسان معاصر، خلیج همیشه فارس و جزیره زیبای کیش از موضوعات این جشنواره است.

توجه به گونه های تئاتر نو، بخصوص هنرمردمی و نمایش های محیطی و کوتاه، هویت بخشی به نمایش های ساحلی و کافه ای و رویدادهای نمایشی در فضاهای غیرمتعارف، گسترش و توجه به نمایش های بومی و سنتی ایرانی جهت اجرا در فضاهای جدید، حمایت از جوانان به خصوص گروه های تجربی، بین رشته ای و ایده های خلاق نمایشی و توجه به گسترش هنرهایی همچونن عکاسی و موسیقی  از جمله اهداف برگزاری این رویداد ملی به گفته مدیر هنری معاونت فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد کیش است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5562
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.