بروز یک بیماری و شیوع و اپیدمی شدن آن از مواردی نیست که جهان برای اولین بار با آن روبرو شده باشد؛ بروز چنین بیماری هایی در طول تاریخ بارها و بارها مشاهده شده و هر بار در کشورهایی که مسئولان خاطرناک بودن و پیشگیری از آن را باور کرده اند، راهکارهای مناسب نیز یافت و عملیاتی شده است مانند چین که با بیش از یک میلیارد جمعیت توانست به خوبی بیماری را کنترل کرده و همه مردم را به مشارکت فراخوانده و از افزایش و سرعت انتشار بیماری بکاهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، در کشور ایران، نه تنها مردم که برخی از مسئولان هم بروز و شیوع بیماری را جدی نگرفتند و با وجود دو مورد ثبت اولیه مرگ به دلیل شیوع بیماری در شهرقم به جای قرنطینه، مدام به جلسه برگزار کردن و انتشار بیانیه های نگران نباشید؛ چیزی نیست، درست میشه، بسنده کردند. به گونه ای که هم اکنون شاهد سفر بسیاری از مردم قم به شهرهای دیگر کشور و انتشار بیماری در این شهرها هستیم.

با این حال، هنوز هم شاهدیم که برای کنترل شهر قم و قرنطینه ها اما و اگرهای فراوانی وجود دارد. در صورتی که مراجع نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری با بسته شدن مراجع جمعیتی و حتی حرم حضرت معصومه(س) برای نجات جان انسان ها که در قرآن کریم نیز از موارد مهم شمرده شده است دستورات لازم را صادر کرده اند اما گویا ما در مواقعی که باید تنها به این موارد توجه می کنیم نه ضرورت های اجتماعی.

بی توجهی مسئولان به خطرناک بودن این بیماری و بی خیالی تا جایی دیده می شود که یکی از دوستان مسئول در رسانه ها با خوشحالی از کرونایی شدن خود می گوید؛ اگر چه بی تردید دلیل این نمود ظاهری اظهار نظر ایشان در مورد این بیماری دور کردن مردم از نگرانی ابتلاء به آن است اما متاسفانه تنها موجب می شود که مردم نیز به هشدارهایی که توسط سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان ارائه می شود بی توجهی بیشتری داشته و گسترش و شیوع بیماری در سطح وسیعتری را در پی داشته باشد.

در صورتی که کشورهای دیگر به دنبال تامین اقلام اولیه پیشگیری و ابزارهای کنترل و درمان هستند برخی از مسئولان ما این بیماری را به شوخی و بازی گرفته اند و شاید فکر می کنند که بیماری از دستورات و قوانین ما پیروی می کند که با دستور و خواست ما دمش را روی کولش گذاشته و خواهد رفت. اگر به همین راحتی بود که دیگر غمی نبود و این همه هزینه و مرگ و میر پیش نمی آمد.

ای کاش باور کنیم که مرگ حتی یک انسان بنابر نص صریح قرآن کریم همانند مرگ تمام انسان های کره زمین و به همان اندازه دردناک و غیرقابل قبول است و برای خانوادۀ وی غیر قابل پذیرش و دردآور.

چه زود دیر می شود و غیر قابل کنترل اگر به موقع از خواب برنخیزیم و راهکارهای صحیح و عملیاتی را به کار بسته و از برگزاری جلسات پشت اتاق های در بسته به میان مردم آمده و با مشکلات دست و پنجه نرم کنیم، شاهد درد و رنج مبتلایان در بیمارستان ها باشیم و اشک و غم  خانواده های بیمار از دست داده را با همه وجود لمس کنیم.

بی شک اگر گام های نخست را صحیح برداریم و از مردم که همواره در سختی ها در کنار مسئولان بوده و از جان خود برای حفظ آرمان های نظام وایران اسلامی گذشته اند یاری بخواهیم به سرعت بر مشکلات فائق آمده و شاهد مقصود را در آغوش خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1893
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.