• رو تیتر: امام جمعه اهل سنت کیش:
  • زیر تیتر: ما به دیدگاه های شما رای می دهیم نه به قومیت یا محل تولد

 امام جمعه اهل سنت کیش با دعوت از مردم به حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت ساز 8 تیر از کاندیداهای ریاست جمهوری درخواست کرد تا دیدگاه های خود را در مورد مناطق آزاد به صورت شفاف بیان کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدارآریا، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی از کاندیداهای انتخاباتی درخواست کرد تا در مناظره های خود در خصوص مناطق آزاد نیز نظر ودیدگاه های خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد کشور با هدف ایجاد اشتغال سالم و مولد در کشور ایجاد شده اند اظهار کرد: مناطق آزاد با اهداف و مزیت هایی شکل گرفته اند که سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، کنترل تورم و تنظیم بازار، بهبود معیشت زندگی مردم، محرومیت زدایی از این مناطق و دلگرم شدن مردم از جمله این اهداف است.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به مزیت های این مناطق نیز ادامه داد: معافیت های مالیاتی، عدم نیاز به روادید و تسهیل در تردد، مشارکت و سرمایه گذاری داخلی و خارجی، امکان ترانزیت کالا بدون محدودیت و بسیاری دیگر از قوانین و موارد نیز از مشوق ها و مزیت های این مناطق است که موجب شده سرمایه گذاران این مناطق را انتخاب کنند.

وی با اظهار تاسف از عدم اجرایی شدن برخی قوانین مهم مناطق آزاد براساس آنچه در قانون به آن تصریح به یکی از مهمترین دغدغه های مردم تبدیل  شده است تاکید کرد: اجرا نشدن بسیاری از این قوانین متاسفانه موجب دلسردی مردم شده و سال هاست که مناطق آزاد به همین دلیل در بلاتکلیفی قرار دارند.

امام جمعه اهل سنت کیش تاکید کرد: بارها از مسئولان درخواست کرده ایم که به این موارد رسیدگی کنند اما پاسخی داده نشده است و امروز دو منطقه آزاد کیش و قشم که دو جزیره زیبا و گردشگری هستند به دلیل این بی برنامگی و عدم اجرای قوانین شاهد رکود هستند.

وی با گلایه و انتقاد تند از کاندیدادهای ریاست جمهوری تصریح کرد: در ایامی که شاهد مناظره کاندیدادهای ریاست جمهوری از صدا و سیما و فضاهای مجازی هستیم متاسفانه به هیچ عنوان به مناطق آزاد پرداخته نشده است و کمترین توجهی از سوی این افراد به مناطق آزاد دیده نشده و ما از این وضعیت گله مندیم.

شیخ یعقوب شمس افزود: خواسته ما از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری که هفته آینده یکی از آن ها در راس قوه مجریه قرار خواهد گرفت این است که به طور واضح بیان کنند که برای مناطق آزاد چه برنامه ای دارند.

وی تاکید کرد: آن ها باید بدانند که ما به ایده و دیدگاه شما رای می دهیم نه به قومیت و اینکه اهل کدام شهر هستید. باید برای مناطق آزاد هم برنامه و ایده داشته باشید و ما می خواهیم برنامه ها و دیدگاه های خود را برای این مناطق بیان کنید.

امام جمعه اهل سنت کیش بر حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز تاکید کرد و افزود: در طول تاریخ انقلاب مردم ما همواره در انتخابات سرنوشت ساز حضور داشته اند و امروز دشمن در تلاش است تا با پروژه ناامید سازی، یاس و ناامیدی در بین مردم رواج دهد.

وی تصریح کرد: باید مواظب باشید که این ها دلسوز ما نیستند. باید پای صندوق های رای حاضر شده و با اهمیت به سرنوشت خود در رای گیری شرکت کنیم. مطمئن باشید که کسی که انتخاب می شود و با رای حداکثری به مجلس می یرود دلسوزی بیشتری داشته و با دلگرمی مشغول به کار می شود.

شیخ یعقوب شمس خاطر نشان کرد: رای ما نشان می دهد که ما هم در سرنوشت کشورمان سهیم هستیم و این انتخابات برگ زرین دیگری در تاریخ کشور ما خواهد بود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5616
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.