امام جمعه کیش با اشاره به دوران حساس برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مشارکت بالا و انتخاب اصلح دو اولویت مردم در انتخابات است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات زمینه ساز تقویت ایران قوی و افزایش اعتبار و قدرت ایران در جهان است.

او با اشاره به لزوم پرهیز از دوقطبی سازی در انتخابات، افزود: نامزد‌های تایید شده شورای نگهبان در جبهه نظام و انقلاب هستند و مردم باید با توجه به کارنامه و برنامه نامزد‌ها، رئیس جمهور آینده را انتخاب کنند.

امام جمعه کیش بر لزوم توجه و ارائه برنامه توسط نامزد‌ها برای مناطق آزاد هم تاکید کرد و گفت: اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، بازگرداندن معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد و تبدیل این مناطق به دروازه صادرات کشور، مطالبه ساکنان و فعالان اقتصادی مناطق آزاد است.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با اشاره به سالروز شهادت آیت الله بهشتی و آغاز هفته قوه قضائیه از تلاش‌های کارکنان این قوه برای حل مشکلات مردم به ویژه در کیش قدردانی کرد.

او به نقش و جایگاه شهید بهشتی در روز‌های ابتدایی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شایسته سالاری در انتخاب مدیران، تعهد محوری در انتصابات و تلاش برای کار تشکیلاتی و گروهی از مهمترین مولفه‌های مدیریتی ایشان بود.

امام جمعه کیش به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر هم اشاره کرد و افزود: مسئولان، نهاد‌ها، بخش خصوصی و خانواده‌ها باید برای آگاهی سازی، پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر همکاری کنند.

او موفقیت دیپلماسی کشورمان در موضوع پرونده هواپیمای اوکراینی و آزادی حمید نوری را میراث سیاست گذاری درست شهیدان رئیسی و امیرعبدالهیان برشمرد و گفت: تمام شدن دوران بزن در رو فقط منحصر به صحنه‌های نظامی نیست و امروزه شاهد دیپلماسی عزت محور جمهوری اسلامی ایران هستیم.

امام جمعه کیش با اشاره به اول تیر و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی هم بیان کرد: همه دستگاه‌ها با مشارکت مردم برنامه‌های متعدد ملی و مذهبی در کیش اجرا می‌کنند و در ایام رمضان و شب‌های قدر و محرم این مراسم به اوج خود می‌رسد و نشان از عمق اعتقادات ساکنان کیش است.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با تاکید بر لزوم تکمیل مساجد نیمه کاره در کیش، گفت: پارسال بیش از بیست هزار اطعام غدیری در کیش انجام شد و امسال هم با همکاری اصناف و مردم این طرح اجرا می‌شود.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه واقعه غدیر، چکیده همه ادیان الهی، خلاصه مکتب وحی و اثبات حقانیت حضرت علی (ع) در جانشینی و ولایت حضرت محمد مصطفی (ص) است، گفت: غدیر استمرار نبوت و رسالت به دست ائمه معصومین (علیهم السلام) است و بعد از امام و در عصر غیبت هم این وظیفه بر عهده ولی فقیه است.

او افزود: غدیر به همه مسلمانان تعلق دارد و باید آن را رمز اتحاد و وحدت مسلمانان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در پایان سالروز ولادت امام هادی و امام کاظم علیهم السلام را تبریک گفت.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5617
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.