• رو تیتر: امام جمعه اهل سنت کیش:

امام جمعه اهل سنت کیش با بیان اینکه هر رای مردم مسئولیت بیشتری برای رئیس جمهور آینده ایجاد می کند. تثبت جایگاه دبیرخانه در نهاد ریاست جمهوری و اجرای کامل قانون مناطق آزاد را از مطالبات مهم مردمی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، شیخ یعقوب شمس در خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی و تاکید بر اینکه رای ملت سرنوشت ساز است از حضور حداکثری مردم جزیره کیش در تعیین سرنوشت خود تقدیر کرد.

وی حضور مردم را موجب یاس و ناامیدی دشمن برشمرد وافزود: هر رای مردم می تواند برای رئیس جمهور جدید مسئولیت بیشتری ایجاد کند و مردم با حضور در پای صندوق های رای نشان دادند که ایران برایشان مهم است و برای آن جان می دهند.

وی در خصوص مطالبات مردم از رئیس جمهور جدید نیز تاکید کرد: بازگشت به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد مصوبه 1372 و 1384 که از مترقی ترین قوانین کشور است از مهمترین خواسته های مردم این مناطق است.

شیخ یعقوب شمس با تاکید بر اینکه خواسته ما از شما این است که مناطق آزاد طبق قانون خود اداره و مدیریت شوند افزود: تثبیت جایگاه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در نهاد ریاست جمهوری درخواست تک تک مردم این مناطق است.

وی بر کاهش بی ثباتی در مدیریت مناطق آزاد، بهره گیری از مدیران لایق، آشنا به مناطق، باورمند به فلسفه ایجاد مناطق آزاد را از جمله درخواست های ساکنان مناطق آزاد برشمرد و افزود: بارها از این جایگاه از مسئولان کشور درخواست کرده ایم که به این موارد و مواردی مانند استفاده از مدیران بومی در پست های مدیریتی و توجه به نقش بخش خصوصی در آبادانی، حفظ و پیشرفت جزیره کیش و دیگر مناطق آزاد توجه شود.

امام جمعه اهل سنت کیش با بیان اینکه سالهاست در کیش زندگی می کنم و می دانم که بخش عظیمی از پیشرفت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری کیش توسط بخش خصوصی رونق یافته است تصریح کرد: اهتمام جدی به بخش خصوصی و توجه به مشارکت های مردمی مهمترین مسئله است که باید مورد توجه دولت جدید قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: بومیان ساکنان اصلی این جزایر هستند و زمانی مرزبان و مرزدار این جزیره بوده اند و هستند، این مردم شناسنامه جزیره اند و توجه به مسکن و اشتغال آن ها مغفول مانده است.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به اینکه کیشو دیگر جزایر توانسته اند با مدیریتی متفاوت نسبت به سرزمین اصلی و با بهره گیری از مشارکت های مردمی راه های موفقیت را طی کنند افزود: انتظار ما از رئیس جمهورجدید که زمام امور را به دست می گیرد این است که از ظرفیت ها و نعمت های خدادادی رشد و توسعه که در کیش نسبت به دیگر کشورهای جهان وجود دارد و به مثابه بهشت گرانبهاست به خوبی استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز مناطق آزاد نیازمند نگاهی نو و آینده نگر است که بتواند تولید ثروت، زمینه سازی تجارت و ایجاد اشتغال برای مردم داشته باشد و بداند که تولید ثروت را نباید مخالف دین و شریعت پنداشت.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5645
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.