عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که در پرونده ویلموتس قصور داشته اند نباید احساس کنند که پرونده مختومه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، احسان قاضی زاده هاشمی در حاشیه امضاء تفاهم نامه فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به کمک وزارت ورزش به فدراسیون اظهار کرد: وزارت ورزش مبلغی را که فدراسیون فوتبال در نظر گرفته است دریافت کرده اگر چه مسئولان فوتبال از واریز آن اظهار بی اطلاعای می کنند.

وی افزود: 10 میلیارد تومان به حساب فدراسیون فوتبال واریزشده و 20 میلیارد تومان دیگر واریز می شود.

قاضی زاده هاشمی در رابطه با مطالبات شستا از فدراسیون فوتبال نیز با بیان اینکه پرونده قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی یک تراژدی بزرگ در تاریخ کشورمان است و ابعاد بسیار زیادی دارد. افزود: شرکت شستا با مصوبه ستاد مقابله با تحریم ۲ میلیون یورو به فدراسیون فوتبال قرض داد.

وی ادامه داد: اگر مدیران شستا، وزارت کار  پیگیر وصول این مبلغ نمی‌شدند باید به مراجع نظارتی جواب می دادند.  اقدام شستا در مصادره ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس کاملا  قانونی بود. عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال باید پیگیر گرفتن حق فدراسیون از کسانی باشد، که  قرارداد ویلموتس را امضاء کردند. مسئولان وقت فدراسیون باید این خسارت را پرداخت کنند.

به گفته قاضی زاده هاشمی پس از اتمام بازی‌های تیم ملی در بحرین نواب رئیس فدراسیون باید مشخص شده و افرادی که تایید صلاحیت می شوند،  در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: اگر فردی در پرونده ویلموتس قصوری داشته نباید احساس کند که این پرونده مختومه شده است. امیدوارم قوه قضاییه رای مقتدرانه ای درباره مقصرین قرارداد ویلموتس صادر کند، چرا که این مسئله مطالبه همه‌ مردم است. 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه  در صورت محکومیت فدراسیون فوتبال در دادگاه بین المللی ورزش  باید ۸ میلیون یورو دیگر به علاوه هزینه های  این دادگاه، وکلای داخلی و خارجی و دستیاران آنها پرداخت کنیم خاطر نشان کرد:  در هیچ جای دنیا برای مربی که فقط ۴۰ روز هدایت یک تیم را برعهده داشته، این رقم بالا پرداخت نمی شود.  فوتبال ما  توان پرداخت این مبلغ را ندارد.  امیدوارم تیم ملی با این حجم از مشکلات، در مسابقات مقدماتی جام جهانی در بحرین موفق شود.

کد خبر : 2455
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.