«محمد نخودی» در مبارزه فینال وزن ۷۹ کیلوگرم پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان مغلوب «جردن باروز» آزادکار نامدار آمریکا شد و مدال نقره سال ۲۰۲۱ خود را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، رقابت‌های رده‌بندی و فینال وزن‌های ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم جمعه شب از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی دارنده نقره بزرگسالان و امیدهای جهان در دور نخست در یک کشتی نفس‌گیر با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل یاکوب شیخ جمال کشتی‌گیر روسی‌الاصل از رومانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر دولگون آلتانزول از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۵ بکزاد عبدالرحمن‌اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله در یک کشتی بسیار سخت اما با برنامه و هوشمندانه موفق شد واسیل میخایلوف از اوکراین را با نتیجه ۵ بر ۴ شکست دهد و به عنوان نخست آزادکار کشورمان به فینال راه یافت.

نخودی در مبارزه فینال به مصاف جردن باروز قهرمان نامدار جهان و المپیک از آمریکا رفت و با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب او شد و به مدال نقره رسید. او سال گذشته نیز در فینال پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ مغلوب باروز شده بود و مدال نقره گرفته بود.

نخودی در مبارزه با باروز و در ۳ دقیقه نخست، با گاردی پایین و تدافعی مبارزه را آغاز کرد و با زدن به زیر کتف حریف، او را تحت فشار قرار داد و بعد از یک دقیقه نخودی با خاک ناقص در کنار تشک نتواست امتیاز بگیرد. بعد چند ثانیه داوران اخطار ۳۰ ثانیه را به باروز دادند که نتوانست کاری کند و نماینده کشورمان امتیاز نخست را گرفت. 

باروز ۳ دقیقه دوم را متفاوت و با طرح‌ریزی حملات گسترده آغاز کرد در حالی که نماینده کشورمان با همان روش به کار خود ادامه داد. باروز در همان ابتدا با بیرون بردن نماینده کشورمان کار را به تساوی کشاند. بالاخره حملات باروز جواب داد و او توانست به پاهای نخودی برسد و با خاک کردن او جمع امتیازات خود را به ۳ افزایش داد. متاسفانه نخودی هیچ برنامه‌ای برای حمله و رسیدن به پاهای این حریف پا به سن گذاشته و ۳۴ ساله نداشت و داوران اخطار ۳۰ ثانیه را این مرتبه به آزادکار جویباری تیم ملی دادند و در نهایت این مبارزه با حساب ۴ بر به سود باروز به پایان رسید تا باروز نخستین طلای آمریکا در پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ و ششمین طلای خود را کسب کند.

باروز دارنده ۶ طلا و ۳ برنز پیکارهای قهرمانی جهان و طلای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه دارد که پیش از این برابر همه حریفان ایرانی همچون صادق گودرزی، عزت‌الله اکبری، مرتضی رضایی‌قلعه، علیرضا قاسمی، پیمان یاراحمدی و مصطفی حسین‌خانی را شکست داده بود و با پیروزی مقابل محمد نخودی در سال گذشته و امسال به شکست‌ناپذیری خود برابر ایرانی‌ها تداوم ببخشد. باروز در چند سال گذشته شکست‌هایی را برابر انور گدیف روسی، فرانک چامیزو ایتالیایی و زائوربیک سیداکوف روسی را تجربه کرده است.

تا لحظاتی دیگر حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع در مبارزه رده‌بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به ترتیب باید به مصاف دیوید تیلور از آمریکا و آمارور دهسی از کانادا بروند.

همچنین امروز مسابقات مقدماتی وزن‌های ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان برگزار شد که در پایان کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شد.

 

کد خبر : 2743
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.