نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به اینکه براساس آمارهای موجود در مجلس نابسامانی هایی در بخش مسکن کشور وجود دارد گفت: به طور متغیر در برخی شهرها 12 تا 15 درصد مردم ما فاقد مسکن هستند و این موجب شده که اجاره بهای مسکن افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سید کاظم دلخوش اباتری، عضو کمیسون اقتصادی مجلس در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ساختمان در جزیره کیش که شب گذشته با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان محلی افتتاح شد با اشاره به اینکه رکود مسکن مقطعی است اظهار داشت:  هر سه الی 4 سال با توجه به نمودارهای موجود یک رکود، صعود یا سقوط در بخش مسکن دیده می شود.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد افزایش قیمت در دو بخش خرید و اجاره مسکن بودیم افزود: به طور متغیر در برخی شهرها 12 تا 15 درصد مردم فاقد مسکن هستند و این مسئله موجب افزایش اجاره بها شده است.

این نماینده مجلس با تقدیر از اتاق تعاون منطقه آزاد کیش در برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان افزود: برگزاری نمایشگاه ها و معرفی توانمندی های این حوزه موجب افزایش جذب سرمایه گذاری در بخش ساخت وساز شده و می تواند در این حوزه تعادل ایجاد کند ضمن اینکه امروز تولید مصالح با کیفیت در کشور ما در اولویت قرار دارد و این مسئله می تواند ما را از واردات کالای خارجی بی نیاز کند.

وی با اشاره به تغییر رویکرد نظارت در نظام مهندسی کشور نیز اضافه کرد: به نظر می رسد نظام مهندسی ایران به دوره های قبل که معماری ایران در درتبه های اول جهان قرار داشت باز می گردد.

دلخوش با اشاره به اینکه مسکن مهر با مشکلاتی داشت توانست بسیاری از خانواده های کم توان مالی را صاحب خانه کند افزود: برای افزایش کیفیت خانه های ارزان قیمت باید دستگاهه ای نظارتی فعالتر بوده و تقویت شوند تا ضمن ارزان بودن این خانه ها از کیفیت بالاتری برخوردار باشند.

وی در رابطه با افزایش میزان وام های مسکن نیز افزود: هر سال این وام ها افزایش پیدا می کند اما تاکنون مشکل مسکن را حل نکرده است به نظر می رسد اگر به جای پرداخت پراکنده پول به مردم که در برخی نقاط حتی در روستاها یک پنجم یا یک دهم قیمت ساخت مسکن است که هم به ضرر وام گیرندگان است هم به ضرر دولت.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صورتی که این مبلغ به در داخل شهر به صورت تجمیعی استفاده شود هم هزینه های کاهش پیدا می کند و هم به بازارو مراکز اداری و بافت شهرسازی نزدیکتر است و بهتر می شود به مردم خدمات ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس و دولت می توانند وضعیت مسکن را ساماندهی کرده و در قالب مجتمع های مسکونی مشکل را حل کنند که قطعا هزینه کمتری خواهد داشت.

 

 انتهای پیام/

کد خبر : 1791
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.