معاون پارمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان کیش با تاکید بر توریسم ورزشی و هماهنگی برای کسب میزبانی کیش در برخی از رشته های ورزشی ارایه کرد نقش مجمع سازندگان را در توسعه کیش پر اهمیت خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، رئیس فراکسیون ورزش و تربیت بدنی مجلس‌ شورای اسلامی به همراه معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش در دفتر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش حضور یافت.

در این نشست صمیمانه که در تاریخ 15 اسفند ماه جاری در دفتر مجمع برگزار شد؛ دکتر تقی زاده معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان که پیشتر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز بوده رهنمودهایی در رونق بخشی به اقتصاد جزیره کیش با تاکید بر توریسم ورزشی و هماهنگی برای کسب میزبانی کیش در برخی از رشته های ورزشی ارایه کرد و در این میان، نقش مجمع سازندگان را در توسعه کیش پر اهمیت خواند .

دکتر فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس نیز در این نشست اظهار داشت: جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای رویدادهای بین‌‌المللی،عضویت در نهادهای بین‌المللی مثل FIFA و AFC و کمپ میزبانی بازی‌های باشگاهی و ملی از جمله اولویت‌هایی است که فراکسیون نیز این آمادگی را دارد تا برای تحقق آنها پیگیری و اقدام نماید.

فروردین افزود: آماده‌سازی ملی و باشگاهی از جمله برنامه‌هایی است که می‌توانیم کمک کنیم تا در کیش انجام شود.

ریس فراکسیون تربیت بدنی مجلس همچنین اضافه کرد: با ظرفیتی که در مجمع توسعه سازندگان وجود دارد می توان گردشگری ورزشی را بیش از گذشته رونق بخشید

طهمورث قاسمی دبیر مجمع سازندگان نیز در ابتدای این نشست صمیمانه گزارشی از ترکیب اعضاء هیئت موسس، اهداف، موضوع فعالیت و برنامه‌های این تشکل ارائه کرد.

قاسمی همچنین درمورد ضرورت رویدادهای ورزشی در جزیره کیش گفت: اگرچه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری رویدادی همچون بازی‌های ۲۰۲۲ قطر با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد اما در حوزه‌ها و سطوح دیگر، ظرفیت ها به گونه‌ای است که سالیانه می‌توان ۲۳ رویداد ملی منطقه‌ای و بین‌المللی به مدت ۱۱۵ روز در این منطقه برگزار نمود و از این طریق بالغ بر هزار میلیارد تومان تولید ناخالصی داخلی داشت.

دبیر مجمع سازندگان خاطر نشان کرد: اگر برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد، رویدادهای ورزشی می‌تواند سهم قابل توجهی از پتانسیل رویدادهای این منطقه را به خود اختصاص دهد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2379
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.