مدیر اداره امور مالیاتی کیش گفت: واحد‌های تولیدی دارای مجوز در مناطق آزاد وصنعتی کشور از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی معاف شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از صدا و سیمای مرکزکیش، حمید رضا منتظری افزود: بر اساس ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی، اشخاص حقیقی و حقوقی بامجوز فعالیت اقتصادی ۲۰ سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی معاف هستند.

وی گفت: پیش از این تولید کنندگانی که کالا و خدمات خود را به خارج از مناطق آزاد ارسال می‌کردند صددرصد مشمول مالیات بر درآمد می‌شدند، اما در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گذاری فرمودند، معافیت مالیات بر درآمد شامل تولید کنندگان مناطق آزاد تجاری وصنعتی نیز شد.

وی افزود: بر اساس صدور دستورالعمل شماره ۵۰۵، عمده فروش محصولات واحد‌های تولیدی و خدماتی مناطق آزاد تجاری و صنعتی در سرزمین اصلی نیز مشمول معافیت ماده ۱۳ قانون مناطق آزاد شد.

منتظری این اقدام را در راستای منشور حقوق مودیان مالیاتی بسیار مهم برشمرد و گفت: با اجرای این دستورالعمل از اعمال سلیقه حسابرسی مالیاتی جلوگیری و حقوق مودیان مالیاتی نیز در مدت معافیت حفظ می‌شود.

وی گفت: تقریبا تمامی مودیان حقیقی و حقوقی دارای مجوز اظهارنامه مالیاتی ارائه کردند و تعداد این اظهارنامه‌ها به بیش از ۲ هزار و ششصد فقره رسید که نسبت به پارسال ۱۰ درصد رشد دارد.

منتظری تاکید کرد: استفاده از حقوق و معافیت‌های مالیاتی مستلزم انجام تکالیف قانونی است و مودیان مالیاتی کیش در زمینه بسیار مطلوب عمل کردند.

 انتهای پیام/

کد خبر : 2485
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.