فرمانده انتظامی ویژه کیش ضمن تاکید بر برخورد قاطع با هنجارشکنان و تذکر خطراتی که در چهارشنبه آخر سال به دلیل عدم رعایت اصول و قوانین خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوانان را تهدید می کند به آنان توصیه کرد یک عمر را فدای یک چهارشنبه نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش در چهارمین نشست خبری سال 97 در ستاد نیروی انتظامی با گرامی 22 اسفند که به نام شهدا نامگذاری شده است اظهار کرد: عزت، استقلال، آزادی، آرامش و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدایی است که با شجاعت و شهامت در این راه از جان ارزشمند خود گذشتند.

وی با اشاره به درایت رهبری، هوشیاری مردم و تلاش مسئولان در خنثی سازی توطئه های دشمن در 40 سالگی انقلاب حضور گسترده مردم را مشت محکمی بر دهان استکبار و دست نشانده های آنان خواند و افزود: 40 سالگی انقلاب عبور از پیچ های خطرناکی بود که بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب حیاتی دوباره به شاهرگ انقلاب بخشید.

شعار نوروز 98« نشاط بهاری، نظم و قانونمنداری»

سرهنگ جمالی با بیان شعار نوروز 98 نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی هر ساله برای ایام نوروز شعاری در نظر می گیرد که شعار سال 98« نشاط بهاری، نظم و قانونمداری» است.

وی تحقق نظم، امنیت را در سایه قانونمداری مردم، برخورد حکیمانه، مدبرانه و بصیرانه نیروی انتظامی و برخورد با هنجارشکنان در چارچوب قوانین عنوان کرد و با ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته نیروی انتظامی ویژه کیش در حوزه های مختلف از 43 هزار مورد مراجعه به کلانتریها و دریافت خدمات انتظامی خبرداد و افزود: عملکرد کلانتری ها کیش در سال 97 خوب بوده و رضایت مردمی را در بر داشته است.

آمار عملکرد نیروی انتظامی کیش در سال 97

فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به 43 هزار و 421 مورد تماس با پلیس 110 در سال جاری افزود: 6هزار و 671 مورد عملیاتی بوده و 36 هزار و740 مورد اختصاص به خدمات، دریافت مشاوره و راهنمایی بوده که برخی حتی به حوزه پلیس ارتباط نداشته و به مراجع مربوطه ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه 120 تماس با 110 توسط کیشوندان و گردشگران انجام شده که به تمامی آن ها پاسخ داده شده است به ارتباط چهره به چهره پلیس کیش به صورت هفتگی در سامانه 197 اشاره کرد و افزود: در طول سال 97  علاوه بر 70 مورد تماس تلفنی با این سامانه تعداد 33 نشست و مراجعه 212 نفر در ساختمان معاونت فرهنگی با حضور فرمانده یا جانشین فرماندهی و روسای پلیس های تخصصی با هدف رسیدگی به مشکلات مردمی و بررسی و رفع آنان برگزار و در اکثر موارد مشکلات در محل حل و فصل و رسیدگی شد.

به گفته سرهنگ جمالی در سال 97در حوزه پلیس راهور شاهد 32 هزار بار به این بخش مراجعه شده که خدمات متفاوتی دریافت کرده اند.

15 هزار 182 مورد مراجعه به پلیس اماکن، و 18 هزار و 480 مورد مراجعه به اداره مهاجرت و گذرنامه از سوی کیشوندان و گردشگران در سال 97 صورت گرفته است؛ فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان این مطلب اضافه کرد: امروز شاهد امنیت مثال زدنی در کیش هستیم و این جزیره مرجانی یکی از بهترین و امن ترین نقاط ایران اسلامی، منطقه و جهان است و این امنیت با اجرای 868 طرح برخورد با ناهنجاری ها توسط نیروی انتظامی حاصل شده است.

 به کار گیری 52 پلیس افتخاری و جذب 40 نفر در آینده ای نزدیک از دیگر خدمات پلیس در جزیره کیش است که سرهنگ جمالی به آن اشاره کرد.

 وی با اشاره به تلاش های پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و سوخت در سال جاری افزود: 49 فروند لنج باری حامل کالای مظنون به قاچاق به ارزش ریالی 490 میلیارد ریال و 200 خدمه با تلاش دریابانان جان برکف نیروی انتظامی توقیف شد که مقصد هیچ یک جزیره کیش نبوده و کیش تنها کریدوری برای عبور از مقاصد خارجی به بنادر غیر تخصصی کشور بوده است که با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

 

به ازاء هر نفر 3 تخلف در روز

فرمانده انتظامی کیش با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به عنوان یک مزیت رقابتی در کیش گفت: وجود نزدیک به 130 هزار تخلف رانندگی در طول سال 97 با جمعیت کیش نشان از نادیده گرفتن قوانین و خدشه دار کردن این مزیت رقابتی زیبا دارد.

وی با اشاره به اینکه از 129 هزار و 536 مورد تخلف صورت گرفته که تعداد 9 هزار 177 مورد با پلاک ملی و 120 هزار و 359 مورد مربوط به پلاک جزیره بوده است تصریح کرد: وجود 3 تخلف به ازاء هر نفر در روز آمار بسیار بالایی است که می تواند سلامت ترافیک جزیره کیش را تهدید کند.

سرهنگ جمالی تاکید کرد: با اجرای طرح های نوروزی و برآورد جمعیت چندین برابری نیاز به یک همت جمعی است تا نظم و امنیت به نحو احسن در جزیره برقرار شود تا به نشان زیبای ترافیکی کیش خدشه ای وارد نشود.

کشف 97 درصد جرائم سایبری درکیش

وی با اشاره به افزایش درصد جرائم سایبری در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته و با بیان اینکه در کشور بیش از 85 درصد این جرائم کشف می شود افزود: با توجه به فعالیت پلیس فتای کیش بیش از 97 درصد جرائم سایبری در کیش کشف می شود که امتیازی غرورآفرین برای جزیره و پلیس کیش محسوب می شود.

فرمانده انتظامی ویژه کیش به خانواده ها توصیه کرد تا بیشتر مراقب جوانان و نوجوانان که در این فضا حضور دارند باشند و افزود: فضای مجازی آسیب های اجتماعی فراوانی برای جوانان ونوجوانان دارد که ممکن است غیرقابل جبران باشد.

چهارشنبه آخر سال با رویکرد محله محوری

وی به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در قالب محله محوری از منظر پلیس اشاره کرد و افزود: با رعایت اصول و قوانین تلاش کنیم تا شیرینی نوروز را به کام خانواده ها تلخ نکنیم.

سرهنگ جمالی به خانواده ها توصیه کرد: در صورت تمایل به تهیه مواد محترقه این مواد را از مراکز معتبر و دارای مجوز تهیه کرده و از خرید مواد دست ساز و یا تهیه آن از مراکز غیر استاندارد خود داری کرده و هنگام استفاده نیز در کنار فرزندان خود باشند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش تاکید کرد: در صورت مشاهده بسته‌های مشکوک به‌هیچ عنوان به‌ آنها دست نزده و در اولین فرصت با پلیس 110 تماس بگیرید زیرا امکان دارد این بسته‌ها حاوی مواد محترقه دست‌ساز باشند که در این صورت احتمال انفجار دارد.

پرواز بالن آرزوها تهدید جدی برای هواپیماها

وی در این رابطه به پرواز بالن آرزوها توسط جوانان در بخش هایی از جزیره در این روز اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیکی فرودگاه به محل تجمع مردم در روز چهارشنبه آخر سال و اینکه فرودگاه کیش سومین فرودگاه پرتردد کشور است و در آستانه نوروز میزان پروازها افزایش می یابد فرستادن بالن آرزوها به آسمان می تواند برای هواپیماها خطرآفرین بوده و حتی خطر سقوط هواپیما را به وجود آورد.

سرهنگ جمالی همچنین به استقرار پایگاه های ثابت پلیس در 4 نقطه شهر در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در این ایام علاوه بر افزایش گشت های پلیس، ایستگاه های ثابت در کشتی یونانی، ورودی بندر، ساحل مرجان و اسکله بزرگ تفریحی کیش استقرار می یابد.

پایش تصویری، استقرار دستگاه ای XRYخودرویی و چمدانی در بندر، رسیدگی به دکه های مستقر در سواحل کیش، برخورد با متخلفان چهارشنبه آخرسال، خروج خودروهای بالای 2500 سی سی، اجرای طرح جمع آوری افراد معتاد و ولگرد، ساماندهی اتباع خارجی و استفاده از سامانه اشتغال، برخورد با موتورهای بنزینی و خانه های شبانه از دیگر مواردی بود که در این نشست توسط خبرنگاران حاضر مطرح و توسط فرماندهی انتظامی ویژه کیش و روسای پلیس های تخصصی نیروی انتظامی کیش به آن ها پاسخ داده شد.

 

انتهای پیام/ حسین زاده

کد خبر : 1513
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.